‌در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد

تلاش برای توقف نسل کشی در غزه | خنثی‌سازی فضاسازی‌های انجام شده علیه ایران

یک کارشناس روابط بین‌الملل با اشاره به عزیمت رئیس جمهور کشورمان به آمریکا برای شرکت در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل گفت: مقامات کشورمان با رایزنی با طرف‌های مختلف تلاش خواهند کرد که زمینه توقف نسل کشی در غزه را فراهم کنند.
یک کارشناس روابط بین‌الملل با اشاره به عزیمت رئیس جمهور کشورمان به آمریکا برای شرکت در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل گفت: مقامات کشورمان با رایزنی با طرف‌های مختلف تلاش خواهند کرد که زمینه توقف نسل کشی در غزه را فراهم کنند.
کد خبر: ۱۴۷۳۷۶۷

به گزارش جام جم آنلاین، عباس اصلانی با اشاره به اینکه آقای رئیس جمهور پیش از عزیمت به آمریکا در سخنرانی خود به نکاتی اشاره کردند، ادامه داد: لازم به یادآوری است که این بار اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل در شرایطی خاص برگزار می‌شود، چراکه این بار مولفه جنگ غزه نیز به آن اضافه شده است.

 

وی با بیان اینکه امسال انتظار می‌رود در گفتگو و نشست‌ها این مهم در دستور کار قرار گیرد، توضیح داد: طبیعتا تیم ایرانی در دیدار و سخنرانی‌های خود به مساله غزه خواهد پرداخت و در گفتگو با رسانه‌ها نیز به این مهم توجه خواهد شد.

 

این کارشناس روابط بین‌الملل یادآور شد: مجمع عمومی سازمان ملل فرصت مناسبی است برای پرداختن به این چنین مسائلی، زیرا مقامات کشور‌های مختلف دور هم جمع می‌شوند و رسانه‌ها به این رویداد توجه ویژه دارند.

 

اصلانی با اشاره به اینکه رسانه‌های دنیا اجلاس مجمع عمومی را به شکل ویژه پوشش می‌دهند، خاطرنشان کرد: به همین دلیل فرصت مناسبی برای پرداختن به موضوع فلسطین و بیان دیدگاه‌ها در این خصوص فراهم است و مقامات ایرانی نیز از این فرصت استفاده خواهند کرد.

 

‌وی تاکید کرد: مقامات کشورمان با رایزنی با طرف‌های مختلف تلاش خواهند کرد که زمینه توقف نسل کشی در غزه را فراهم کنند.

 

 این کارشناس روابط بین‌الملل با بیان اینکه می‌توان از این فرصت برای خنثی سازی جو ایجاد شده علیه ایران در نگاه جهانیان نیز استفاده کرد، یادآور شد: تقریبا می‌توان گفت از حدود دو سال گذشته فشار‌های سیاسی و اقتصادی علیه کشورمان از سمت اروپا نیز افزایش یافته است.

 

وی با اشاره به اینکه فشار‌های سیاسی و اقتصادی از سوی آمریکا علیه کشورمان نیز پیش از این وجود داشته است، خاطرنشان کرد : در واقع غرب به واسطه موضوعاتی مانند اوکراین تلاش می‌کند تا علیه کشورمان فضایی امنیتی ایجاد کند و از آن به عنوان اهرم در حوزه‌های مختلف استفاده کند.

 

‌اصلانی با اشاره به اینکه یکی از راهبرد‌های اصلی طرف‌های غرب بحث امنیتی سازی موضوع ایران است، عنوان کرد: آن‌ها تلاش می‌کنند تا به این شکل بتوانند مشروعیت یا زمینه را برای اعمال فشار در حوز‌ه‌های سیاسی و اقتصادی علیه ایران فراهم کنند.

 

‌این کارشناس روابط بین‌الملل با اشاره به اینکه بخش دیگری از این مسائل به ناآرامی‌های سال ۱۴۰۱ در کشورمان بر می‌گردد، ادامه داد‌: کشور‌های غربی تلاش کردند فضایی منفی علیه ایران ایجاد کنند.

 

وی با بیان اینکه بخشی از این مساله به جامعه ایرانیان خارج از کشور مربوط می‌شد، بیان کرد: رئیس جمهور کشورمان می‌تواند به بیان دیدگاهش در این خصوص نیز بپردازد و تبیین کند که آنچه در رسانه‌ها در این خصوص اعلام شد با واقعیت جامعه ایران تطبیق ندارد.

 

اصلانی با اشاره به اینکه ایرانیان خارج از کشور با توجه به فعالیت‌شان در حوزه‌های مختلف فرصت محسوب می‌شوند، توضیح داد: مقامات ایرانی در دیدار و سخنرانی‌های خود می‌توانند به تبیین این مسائل بپردازند تا غربی‌ها نتوانند با فضاسازی علیه ایران به اهداف خود دست پیدا کنند.

 

 این کارشناس روابط بین‌الملل یادآور شد: غربی‌ها تلاش می‌کنند به واسطه موضوعات مختلف در حوزه‌های سیاسی، هسته‌ای و حقوق بشری به ایران اتهاماتی بزنند. در واقع مقامات ایرانی باید در نقطه مقابل این مسیر حرکت کنند و این تلاش غربی‌ها را خنثی کنند.

 

وی با اشاره به اینکه غربی‌ها در این خصوص فعالیت رسانه‌ای گسترده‌ای داشته‌اند، بیان کرد‌: به همین دلیل مقابله با این موج نیز ظرافت و سختی‌های خاص خود را دارد. اما با توجه به اینکه مجمع عمومی سازمان ملل فرصت مناسبی است، می‌توان با پرداختن به این موضوعات و تبیین این نکات برای رفع ابهامات، سوء‌تفاهم‌ها و قلب واقعیت‌های صورت گرفته تلاش کرد.

 

اصلانی با اشاره به اینکه رئیس جمهور کشورمان در بخشی از سخنرانی اخیر خود به ایرانیان خارج از کشور نیز اشاره کرده است، عنوان کرد: آقای پزشکیان گفت که با ایرانیانی که در آمریکا هستند گفتگو و تبادل نگرش خواهند داشت.

 

 این کارشناس روابط بین‌الملل بیان کرد: در بستر بین المللی این موضوع بر می‌گردد به اینکه ایران وطن ایرانیان خارج از کشور نیز هست و آن‌ها نیز می‌توانند برای رفع مشکلات کشور کمک کنند.

 

وی ادامه داد: ایرانیان داخل و خارج از کشور با سلیقه‌های متفاوت می‌توانند برای رفع مشکلات کشور دست به دست هم بدهند.

 

اصلانی یادآور شد: به نظر می‌رسد این سخنان آقای رئیس جمهور ادامه همان گفتمان وفاق ملی است که برای حل مشکلات امری لازم است. به همین دلیل هر شخص در هرجایی که هست می‌تواند به اندازه سهم خود برای حل مشکلات کشور قدم بردارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها